9.2 C
İstanbul
Perşembe, Temmuz 15, 2021
Daha Fazla

    Son Eklenenler

    İlişkilerdeki Drama Üçgeni Nedir?

    Neredeyse tanıdığımız herkes ilişkilerinde drama üçgeni oyununu oynuyor. Ya üstünlük taslayan, kıran, döken bir zalime boyun eğiyoruz ve kurban olmayı seçiyoruz, ya o zalim...

    Yaban Mersinli Çörek Tarifi

    Haftaya lezzetli ve kolay bir tarifle başlamaya ne dersiniz? Yaban Mersinli Çörek Tarifi Malzemeler: 300 g un 120 g tereyağı 50 g esmer şeker 1 yumurta 120 ml krema 50 ml süt Limon...

    YAY BURCUNDA AY TUTULMASI

    26 Mayıs 2021 Çarşamba günü saat 14.13’te 5 derece Yay burcunda bir tam Ay tutulması meydana gelecek. Bu oldukça güçlü, 40 kat daha büyük bir...

    Güzellik Sonu Olmayan Bir Yarış!

    Güzellik algısındaki çıta yükseldikçe kadınlar daha çok baskıya uğruyor. Ve ne yazık ki kabul edilebilir olmak adına daha genç, daha güzel, daha zayıf, daha...

    Aslı Önder

    Sevgili Aslı Önder “Füreya’nın izinde” sergisini gezdi ve kendi izlenimlerini dshe style da paylaştı. Aslı Önder yorumuyla Füreya…. 👌🏻@asli_onder
    D’She Style bu harika sergiyi tavsiye eder 🔝 daha iyi bir sen olmak icin sanat 🎭 geç kalmayın bir daha zira onu bu kadar iyi anlatacak bir tanesi daha yapılmayabilir 👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻
    Bu yılı, yıllar önce Ayşe Kulin’in “Füreya” kitabıyla tanıdığım çağdaş Türk seramik sanatının ilk ve en önemli kadın sanatçısı Füreya Koral’ın retrospektif sergisinden bahsederek noktalayacağım.
    Döneminin çok iyi bilinen ve önemli sanatçı ailelerinden Şakir Paşa ailesinin bir ferdi olan Füreya, Türkiye’nin en sıradışı sanatçı ve en çağdaş kadın ikonlarından biri…
    Bugünlerde ölümünün 20. yılı anısına Kale grubunun titizlikle hazırladığı Akaretler Sıraevler’de 1.500 m2 ’lik alanda, sanatçının 50 farklı koleksiyoner ve ailesinden toplanmış eserleri, fotoğrafları, kişisel eşyaları, aile bireylerine dair bilgi ve belgeleri sergileniyor. Bu eşyalar ve belgeler sayesinde sergi, döneminin çok önemli ailelerinden Şakirpaşa ailesinin yaşantısına ışık tutarken, Füreya’nın yaşadığı döneme, onun iç dünyasına ve kendini gerçekleştirme hikayesine de dokunmamızı sağlıyor.Mürekkeple yaptığı desenlerden litografilerine, seramik tabaklarından dış mekan panolarına, “Evler” serisinden en son çalışması “Yürüyen İnsanlar” a kadar “Füreya’nın İzinde” sergisi sanatla geçen 40 yılın geniş bir özeti olmuş. Sizler de Füreya’nın bugüne kadar gelmiş geçmiş çalışmalarını bir filmi izler gibi dolaşmanın tadını çıkarın, seramik ve mimari birlikteliğine nasıl öncülük ettiğine ve hiçbir şartta zorluklardan kaçmayıp sanat için direndiğine tanık olun. Füreya’yı layığıyla anan ama anlamak gerektiğinin de altını çizen bu sergiyi gezmek için geç kalmayın zira onu bu kadar iyi anlatacak bir tanesi daha yapılamayabilir.

    Bu yılı, yıllar önce Ayşe Kulin’in “Füreya” kitabıyla tanıdığım çağdaş Türk seramik sanatının ilk ve en önemli kadın sanatçısı Füreya Koral’ın retrospektif sergisinden bahsederek noktalayacağım.

    Döneminin çok iyi bilinen ve önemli sanatçı ailelerinden Şakir Paşa ailesinin bir ferdi olan Füreya, Türkiye’nin en sıradışı sanatçı ve en çağdaş kadın ikonlarından biri…

    Bugünlerde ölümünün 20. yılı anısına Kale grubunun titizlikle hazırladığı Akaretler Sıraevler’de 1.500 m2 ’lik alanda, sanatçının 50 farklı koleksiyoner ve ailesinden toplanmış eserleri, fotoğrafları, kişisel eşyaları, aile bireylerine dair bilgi ve belgeleri sergileniyor. Bu eşyalar ve belgeler sayesinde sergi, döneminin  çok önemli ailelerinden Şakirpaşa ailesinin yaşantısına ışık tutarken, Füreya’nın yaşadığı döneme, onun iç dünyasına ve kendini gerçekleştirme hikayesine de dokunmamızı sağlıyor.

    40 yaşında seramikle yeniden doğan bir kadın düşünün…Kendinin bile o güne kadar hiç bilmediği bir yönünü İsviçre’de bir klinikte hasta yatağında yatarken, yine ülkemizin çok değerli resim sanatçılarından biri olan teyzesi Harünülsa Bin Zeyid’in ona oyalanması için getirdiği boyalar, kalemler ve sanat kitapları ile keşfediyor. 1947’de hastane odasında sanatın iyileştirici ve dönüştürücü gücü ile buluşan sanatçı, sanat üretimini 1951 yılında Paris’te açtığı sergiyle pekiştiriyor.

    Litografi ile başlayan, daha sonra ağaç, çiçek, balık, kuş ve güneş figürleriyle betimlediği vazolar, tabaklar, kül tablaları, sehpalar, abajurlar ve küçük heykelciklerle çalışmalarına devam ediyor. Türk kültürünün mirası olan çinileri kendi uslubuyla yeniden yorumluyor. Desenlerinde dönemin ruhuna uygun olarak Doğu kültüründeki folklorik öğeleri Batı’nın yarı-soyut çizim teknikleriyle birleştiriyor. Değişik renkler ve biçimler üzerine hiç durmadan çalışıyor. Sonucunda yarattığı eserlerde kişisel ifadesi güçlü bir kimlik ortaya çıkıyor.

    Bir süre sonra panolarını ve kendini evin içine hapsetmekten sıkılıyor. Sanat eserleri müzelere, evlere hapsolmamalıdır, toplumun her kesimi tarafından görülmeli, günlük yaşamın bir parçası olmalıdır düşüncesiyle mimarlar ve işçilerle beraber büyük binaların üzerindeki iskelelere çıkarak  20. yüzyılın çağdaş çini sanatını resmediyor.

    IMÇ, Divan Oteli, Beytem Han, Harbiye’deki eski Ziraat Bankası ve eski Başak Sigorta ile birlikte daha birçok binanın iç ve dış duvarlarını yine kendi üslubunda soyut figüratif seramiklerle kaplıyor.

    Bu eserlerin bazıları hala olduğu yerde muhafaza ediliyor ancak bazıları ülkenin geçirdiği yıkım-inşa döngüsü içinde maalesef kaybolmuş. Sergide bu eserlerin kendileri olmasa da eskizlerini görebiliyorsunuz.

    Füreya’nın 1973’ten sonra yaşadığı Arif Paşa Apartmanı’ndan gördüğü evlerden ilham alarak yarattığı  ‘Evler’ serisinin gerçekliği beni derinden etkiledi. Bu seride, dışarda maskeyle dolaşan insanların, evlerinde gerçek kimlikleriyle varoldukları mesajını sanatçı çok güzel aktarmış. Öyle ki; bütün sanat yaşamının son dönemine ait bu çalışmalar, onun sadece teknik olarak değil duygusal bütünlük çerçevesinde de bilgi ve tecrübesinin doygunluk kazandığı eserler olmuş. Evlerin her cephesinde farklı sahnelere tanık olurken, evin içindeki tüm samimiyeti ve gerçekliği izleyiciye geçirmeyi ustalıkla başarmış.

    Mürekkeple yaptığı desenlerden litografilerine, seramik tabaklarından dış mekan panolarına, “Evler” serisinden en son çalışması “Yürüyen İnsanlar” a kadar “Füreya’nın İzinde” sergisi sanatla geçen 40 yılın geniş bir özeti olmuş.

    Sizler de Füreya’nın bugüne kadar gelmiş geçmiş çalışmalarını bir filmi izler gibi dolaşmanın tadını çıkarın, seramik ve mimari birlikteliğine nasıl öncülük ettiğine ve hiçbir şartta zorluklardan kaçmayıp sanat için direndiğine tanık olun. Füreya’yı layığıyla anan ama anlamak gerektiğinin de altını çizen bu sergiyi gezmek için geç kalmayın zira onu bu kadar iyi anlatacak bir tanesi daha yapılamayabilir.
    iPad’imden gönderildi

    Siz hiç kendinizle buluştunuz mu?

    Ben her Pazartesi atölyemde kendimle buluşurum. Sevgiliye kavuşur gibi özenle hazırlarım bugüne kendimi…Sabah çok erken kalkarım. Şükürlerimi sunar, dualarımı yaparım.

    Atölyem evimin altında olduğu için önce yarım saat yürüyüşümü yapar, iç hesaplaşmalarımdan, dünkü yüklerimden biraz olsun arınmış varırım buluşmaya. İçeri girdiğimde müziğimi açar, mumlarımı yakar, kendime doğru yolculuğa bir adım daha yaklaşırım. Sonra telefonumu kapar, “rahatsız etmediğiniz için teşekkür ederim” yazısını asarım kapıya. Kağıdımı kalemimi alır, boş bir tuvalin içinde renklerle kaybolmaya hazırlarım ruhumu…

    O gün bütün randevularım kendimledir.
    Önce içimden gelen cümleler dökülür minik tahtama aşk’la… Kimbilir kaç kişi ne yazacağımı bekleyecektir hevesle.
    Beni tanıyanlar iyi bilir o gün benimdir ve bütün haftamın kalbidir…
    O gün Pazartesidir…
    Pazartesi sendromu hiç yaşamadım. Ne okul yıllarımda ne de sonraki yıllarda…O yüzden anlayamam o güne kabus gözüyle bakanlara…Pazartesi günü her defasında yeni bir sayfa açıyormuşum hissi verir bana hayatımda.. ÖZ’üme doğru attığım yeni bir adım, yüreğime doğan bir umuttur. Kendimle buluşmanın heyecanı sarar bütün ruhumu…heyecanlanırım kimbilir hangi ben’le buluşacağım bu yeni günde diye…

    Ne zaman başka bir engel çıksa o gün bütün dengelerim bozulur. Haftam ters yüz olur bir anda…Çünkü bütün düğümlerimi o gün çözerim ben aslında…
    Nefes alışım, sevgiye bakışım, herkesi ve kendimi bağışlayışım, hep o gündür. O gün kendimi görürüm, hatalarımla tanışır, yanlışlarımla barışırım. O gün her defasında bizden daha büyük bir güç olduğunu ve ne olmadığımı bir kez daha farkederim…İşte bu sebepten Pazartesi’nin yeri bambaşkadır benim için.

    İnanıyorum ki; her insanın kendisiyle buluştuğu bir köşesi olmalı. Orada etraftan gelen sesleri kısmalı ancak o zaman içinden yükselen sesi duyabilir,  daha güçlü olabilir ve kendini her defasında manevi olarak bir basamak daha yukarı taşıyabilir sevgiyle, aşkla ve ışıkla….

    Latest Posts

    İlişkilerdeki Drama Üçgeni Nedir?

    Neredeyse tanıdığımız herkes ilişkilerinde drama üçgeni oyununu oynuyor. Ya üstünlük taslayan, kıran, döken bir zalime boyun eğiyoruz ve kurban olmayı seçiyoruz, ya o zalim...

    Yaban Mersinli Çörek Tarifi

    Haftaya lezzetli ve kolay bir tarifle başlamaya ne dersiniz? Yaban Mersinli Çörek Tarifi Malzemeler: 300 g un 120 g tereyağı 50 g esmer şeker 1 yumurta 120 ml krema 50 ml süt Limon...

    YAY BURCUNDA AY TUTULMASI

    26 Mayıs 2021 Çarşamba günü saat 14.13’te 5 derece Yay burcunda bir tam Ay tutulması meydana gelecek. Bu oldukça güçlü, 40 kat daha büyük bir...

    Güzellik Sonu Olmayan Bir Yarış!

    Güzellik algısındaki çıta yükseldikçe kadınlar daha çok baskıya uğruyor. Ve ne yazık ki kabul edilebilir olmak adına daha genç, daha güzel, daha zayıf, daha...

    Editörün Seçimi

    İlişkilerdeki Drama Üçgeni Nedir?

    Neredeyse tanıdığımız herkes ilişkilerinde drama üçgeni oyununu oynuyor. Ya üstünlük taslayan, kıran, döken bir zalime boyun eğiyoruz ve kurban olmayı seçiyoruz, ya o zalim...

    Yaban Mersinli Çörek Tarifi

    Haftaya lezzetli ve kolay bir tarifle başlamaya ne dersiniz? Yaban Mersinli Çörek Tarifi Malzemeler: 300 g un 120 g tereyağı 50 g esmer şeker 1 yumurta 120 ml krema 50 ml süt Limon...

    Hayat Konfor Alanının Bir Adım Dışında Başlar

    Her zaman iki seçeneğiniz vardır; değiştirmekten korktuğunuz hayata tutunup bir hayalperest olarak kalabilir ya da hayalinizi gerçekleştirmek için konfor alanınızı bırakabilirsiniz. Unutmayın, hayat her...

    Gerçek Sevgi Kaç Beden Olduğunla İlgilenmiyor!

    Çoğu kadın sevmeyi bilmeyen adamlar tarafından baskıya maruz bırakılıyor ve kendilerine olan güvenlerini yitiriyor. Bir başkasının belirlediği kriterlere göre yaşamaya mecbur bırakılmak kadınların üzerine vurulan...

    İlkbahar Stilini Tamamlayan 9 Trend

    Moda tasarımcılarının ilkbahar koleksiyonları önceki yıllara göre daha kullanılabilir ve akılcı seçimlerden oluşuyor. Elbette moda dünyasında salgının etkisi çok büyük. Her ne kadar zamanımızın çoğunu...